Tandartsen Zijlweg

• zaterdag:Gesloten
  • zondag:Gesloten

Spoedgeval

Heeft u last van onhoudbare kiespijn, een uitgevallen tand, een afgebroken kies of een nabloeding, dan kunt u zich wenden tot de spoedgevallendienst.

Indien u patient bij ons bent belt u bij spoed en pijn tijdens kantooruren op ons noodnummer: 023-303 46 02Buiten kantooruren en in het weekend kunt u bellen met de 24-uurs spoeddienst: 0900 1515.

LET OP: Bent u patiënt van tandarts Gijs Tettelaar en heeft u een pijnklacht dan kunt u bellen op het noodnummer: 06 57 13 76 10.

Beluister het antwoordapparaat om u tot de juiste dienstdoende spoedtandarts te wenden.

Houd er rekening mee dat u bij een spoedtandarts over het algemeen direct moet afrekenen. Ook dient u zich te legitimeren en wordt er gevraagd naar uw verzekeringsgegevens. Indien u bij ons in de praktijk wordt behandeld voor een spoedgeval en al reeds patiënt bent bij ons in de praktijk, sturen wij de factuur, indien gewenst, eerst naar uw verzekering.

De spoedgevallendienst organiseert de bereikbaarheid / beschikbaarheid van tandartsen en hun waarnemers buiten de normale praktijkuren. De behandeling door een plaatsvervangend tandarts beperkt zich tot het strikt noodzakelijke. Voor eventuele vervolgbehandelingen en voorzieningen wordt u naar uw eigen tandarts verwezen.

Tips bij ongevallen

• Afgebroken tand: Bewaar het stukje / alle stukken in een bekertje water en ga zo snel mogelijk naar de (dienstdoende) praktijk. De tandarts bekijkt of het afgebroken deel kan worden teruggeplaatst.
  • Tand eruit: Een uitgevallen melktand hoeft nooit meer terug. Een tand van een blijvend gebit moet u zo snel mogelijk terugplaatsen. Wanneer de tand schoon is, houdt u de tand vast bij het witte gedeelte en probeer de tand terug te plaatsen in de holte. Wanneer de tand vies is, stop dan de tand in een beker met melk, of wanneer u geen melk heeft, in uw mond onder de tong of tussen uw wangen en tandvlees. Zorg ervoor dat de tand niet droog wordt en desinfecteer de tand niet.
  • Losse tand: Wanneer u één of meerdere losse tanden heeft na een ongeval, dan kunt u er het best van afblijven en zo spoedig mogelijk naar uw tandarts gaan.